نصب و راه اندازی سرور

نصب و راه اندازی سرور 

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از خدمات راه اندازی شبکه و سرور داشته باشیم به مجموعه اقداماتی که در جهت طراحی ، ساخت و شکل‌گیری شبکه انجام می‌شود اقدامات راه اندازی شبکه و سرور گفته می‌شود. ازجمله این اقدامات می‌توان به طراحی و اجرای زیرساخت شبکه ، طراحی و اجرای اتاق‌های سرور ، طراحی و آماده سازی دیتاسنتر می باشند.

در زمینه خدمات شبکه و سرور ، طراحی شبکه و اتاق سرور براساس استانداردهای روز دنیا و با در نظر گرفتن نیاز واقعی مشتری انجام می شود. شبكه‌ كامپيوتری و اتاق سرور می‌بايست با توجه به استراتژی فناوری اطلاعات و سياست کلان سازمان، طراحـي و پيـاده‌سـازی،نصب و راه اندازی گردد. در واقع اتاق سرور و شبكه‌ كامپيوتری زيرساخت لازم براي به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان را فـراهم مـي‌آورد.

نصب و راه اندازی سرور 

ویژگی‌های سرور HP

  • سخت‌افزار آن به صورت انحصاری طراحی و تولید می‌شود
  • امنیت بالایی دارد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها به شمار می‌رود
  • امکان اتصال به اینترنت را به صورت دائمی دارد
  • قدرت پردازش بالایی دارد و قدرت محاسباتی آن نیز سریع است
  • سخت‌افزارهای آن را می‌توان به راحتی ارتقا داد
  • امکان پیاده‌سازی رید (Raid) نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد

سرورهای رکمونت HP

سرورهای رکمونت HP از معروف ترین سرورهای شرکت HP هستند و تقریبا تمام دیتاسنترهای بزرگ از این سرور ها استفاده می کنند. این سرورها قابلیت توسعه بسیار خوبی دارند و از تمامی فناوری ها و نرم افزارهای ارائه شده از سوی شرکت HP و یا سایر شرکت ها پشتیبانی می کنند. سرور HP می توانند با اکثر سخت افزارهای ارائه شده از سوی شرکت HPE هماهنگ شوند و از طیف گسترده ای از تکنولوژی های شبکه و دیتاسنتر پشتیبانی می کنند. در زیر فهرستی از این محصولات ارائه شده است.

مجازی سازی سرور

برای اینکه یک سیستم عامل در یک کامپیوتر نصب شود، نیاز به یک محیط هست که شامل پردازنده، حافظه رم و فضای ذخیره سازی دارد که در هماهنگی کامل با هم عمل می کنند. مجازی سازی سرور فرآیندی است که همین محیط را تبدیل به تعداد زیادی محیط مجازی می کند، تا بتوان روی یک سرور چندین و چند سیستم عامل از پلتفرم های مختلف نصب و اجرا کرد.

نصب و راه اندازی سرور

انواع مجازی سازی سرور

بر اساس نحوه ایزوله کردن سه نوع مجازی سازی وجود دارد :

  1. مجازی سازی کامل یا virtual machine
  2. paravirtual model
  3. مجازی سازی در سطح سیستم عامل
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید