بهترین روتر بازار کدام است؟

با گسترش شبکه جهانی اینترنت، امروزه تقریبا تمامی وسایل یک خانه نیز قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و در این شرایط است که جا یک روتر یا همان مسیر یاب برای اتصال اینترنت به یکدیگر نیاز است. به همین خاطر در این مقاله بهترین روتر بازار را معرفی کردیم که بهترین انتخاب را داشته باشید.

روتر چیست؟

در یک تعریف ساده، روتر وظیفه ی دریافت اینترنت از مودم و پخش آن بین دستگاه های موجود را دارد. که در واقع یک ابزار ضروری برای شبکه معمولی است، چرا که توانایی سرویس  دهی روترها بیشتر است.

به عنوان مثال با وجود روتر می توانید انواع کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ، گوشی، موبایل، کنسول بازی و… را از طریق شبکه بی سیم یا وای فای (wifi) به اینترنت خانگی متصل کنید. ویژگی یک روتر خوب این است که علاوه بر قیمت مناسب، سرعت خوبی هم داشته باشد و قابلیت سرویس دهی به چند دستگاه مختلف را داشته باشد.

 

بهترین روتر

 

اهمیت باندهای فرکانسی روترها:

فرکانس های روترها می تواند بین یک تا سه باند فرکانسی داشته باشد. کمترین باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز است اما معمولا برد بالاتری دارند که فاصله های طولانی تری را پوشش می دهند پس پوشش آن گسترده تر است. باند فرکانسی 5 گیگاهرتزی سریعتر است و پهنای باند بیشتری دارد، اما برد آن کمتر است. به طوری که اگر موانعی سر راه آن باشد مانند دیوارها قادر به عبور از آن نیست. دسته سوم باندهای فرکانسی که بهترین روترهای بازار هستند، روتر های سه بانده می باشند، که به اصطلاح tri_band نیز به آن ها می گویند. این روتر ها جدیدترین و گران قیمت ترین هستند به طوری که آن ها دارای یک باند 2.4 گیگا هرتزی و دو باند 5 گیگا هرتزی دارند  که به طور هوشمند وسایل مرتبط با شبکه وای فای را مدیریت می کنند. اما در ادامه روترهای قیمت مناسب و مصرفی معرفی می شود که کاربرد بسیار زیادی نیز دارند.

معرفی بهترین روتر بازار:

یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در حوزه خدمات شبکه، شرکت میکروتیک است. این شرکت با تنوع محصولی و همچنین قیمت مناسب و ارزانی که دارد در بین کاربران خانگی محبوبیت بالایی دارند، که بهترین روترهای آن عبارت است از:

روتراکسس پوینت hap lite، مناسب برای استفاده در منزل و محل کار است که دارای 4 پورت اترنت و یک رادیو در فرکانس 2 گیگا هرتز دارد که فضاهای کوچک را پوشش می دهد و برای زمانی که امکان کابل کشی وجود نداشته باشد بسیار مناسب است.

RB941-2nD-Tc-hAP-Lite (1)

اگر با حداقل هزینه به یک روتر برای استریم محتوا یا ویدیو HD نیاز دارید، این روتر گزینه ی خوبی است. یک روتر تک باند که پهنای باند آن 450 مگاهرتز، دارای 4 درگاه کابلی و سه حالت کاری است. باند فرکانسی آن 2.4 گیگاهرتز است که پوشش دهی آن برای خانه های متوسط عالی است.

 

بهترین مودم تی پی لینک

یک روتر دو بانده بسیار پرسرعت با فناوری MU‑MIMO، چهار درگاه شبکه کابلی گیگابیتی و قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی پیشرفته است. این روتر از چیپست پرسرعت و قابلیت‌های مدیریتی و نظارتی پیشرفته بهره می‌برد و پهنای باند آن به 3150 مگابیت در ثانیه می رسد. D-Link DIR-885L یک گزینه ایده آل برای خانه‌های بزرگ و محیط‌های پر ازدحام است.

فناوری Beam Forming، درگاه USB 3.0، اتصال هوشمند به سریع ترین باند موجود، پوشش گسترده شبکه بیسیم و رابط کاربری گرافیکی بسیار غنی DD-WRT از دیگر ویژگی های این روتر است یکی از بهترین روترهای موجود در بازار است.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید