مجازی سازی سرور HP

مجازی سازی سرور HP

مجازی سازی سرور HP در اصفهان

مجازی سازی سرورهای HP

سرورهای رکمونت اچ پی که عبارت DL در ابتدای شروع نام آنها وجود دارد مناسب برای مجازی سازی و نصب Esxi میباشند. بعنوان مثال سرور DL380 G9 یکی از پر کاربرد ترین سرورهایی است که میتوان تکنولوژی Virtualization را با آن پیاده سازی کرد.

کمپانی VMware تا به امروز نسخه 7 نرم افزار محبوب ESXi را نیز منتشر کرده است. معمولا پس از انتشار نسخه عمومی، یک نسخه مخصوص جهت سرورهای HP منتشر میگردد. این نسخه های سفارشی شده برای HP با نام HPE Custom ESXi شناخته و نامگذاری میگردند.

برای مجازی سازی در سرور HP، ابتدا باید اطمینان حاصل کرد که سرور شما دارای سخت افزار مناسب برای مجازی سازی است. به علاوه، باید نرم افزار مجازی سازی را که بهترین گزینه آن VMware vSphere است، بر روی سرور HP نصب کنید.

سپس، باید سرور را به شبکه متصل کرده و تنظیمات شبکه را برای سرور مجازی تعیین کنید. سپس، باید ماشین‌های مجازی خود را ایجاد کنید و مشخصات آن‌ها را تعیین کنید.

مجازی سازی سرور HP

مزایای مجازی سرور

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی
  2. کاهش میزان فضای مصرفی در Data Center
  3. راه اندازی لابراتوارهای مجازی و انجام آزمایش های خطرناک
  4. سریعتر شدن سرعت ایجاد و تحویل سرور
  5. کاهش وابستگی به سخت افزارهای خاص
  6. بالا رفتن Uptime
  7. بهبود Disaster Recovery
  8. ایزوله سازی نرم افزارهای کاربردی یا Application ها
  9. اضافه کردن طول عمر نرم افزارهای قدیمی
  10. کمک کردن برای انتقال همه چیز به پردازش ابری یا Cloud Computing

انواع سرور اچ پی (HP Server)

با توجه به رشد تکنولوژی مجازی سازی حتی در شرکتها و موسسات کوچک، سرورهای اچ پی امروزه به اولین انتخاب جهت پیاده سازی انواع مجازی سازی ( سرور ، شبکه ، دسکتاپ ) تبدیل شده اند. راحتی استفاده، در دسترس بودن تجهیزات و قطعات سرور hp ، قدرت پردازشی مناسب و آشنایی اکثر مدیران شبکه از دلایل محبوبیت سرورهای hp بشمار میرود. سرورهای اچ پی در یک دسته بندی که خود شرکت hp انجام داده است میتواند به صورت زیر باشد :

  • سرورهایی که در رک نصب میشوند یا سرورهای Rackmount
  • سرورهایی که بصورت ایستاده نصب میشوند یا سرورهای Tower
  • سرورهای Synergy
  • سرورهای   Hyperconverged
  • سرورهای Converged
  • سرورهای بلید یا Blade Servers

راهکار‌های مجازی سازی دیتاسنتر HPE

HPE در کمک به شرکت‌های بزرگ برای تسریع تحولات دیجیتالی پیشتاز است. ما به دلیل ارائه راه‌حل‌های قدرتمند که برای استقرار و مدیریت به صورت محلی و از راه دور ساده هستند، شناخته شده‌ایم، ما سرورهایی را ارائه می‌دهیم که مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی متنوعی را برای کمک به کاهش خطرات و اختلالات احتمالی کسب و کار دارند. سرور اچ پی ما که در سری‌های HPE ProLiant ML و DL ساخته شده‌اند و با پردازنده‌های قدرتمند Intel® Xeon® Scalable پشتیبانی می‌شوند، برای اجرای Microsoft® Windows Server® با Microsoft Hyper-V® یا VMware vSphere® بهینه شده‌اند.

HPE همچنین خدماتی مانند HPE GreenLake را ارائه می‌کند که به شرکت‌ها و مؤسسات کمک می‌کند منابع مجازی مبتنی بر ابر را برای حجم کاری خاص و نیازهای تجاری خود مستقر و تخصیص دهند. این راهکار مدیریت شده مبتنی بر یک مدل پرداخت به ازای استفاده است، به شرکت‌ها روشی کم‌هزینه می‌دهد تا فناوری اطلاعات را برای پاسخگویی به تقاضا، مقیاس‌بندی کنند، و با اجازه دادن به مدیران فناوری اطلاعات با تمرکز بر نوآوری‌های تجاری، فشار کمتری بر آن وارد می‌کند.

انواع مجازی سازی

  • Storage Virtualization
  • Server Virtualization
  • Network Virtualization
  •  Desktop Virtualization
  • Application Virtualization
  • Data Center Virtualization ) Private Cloud )
  • Desktop Virtualization
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید