نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

در دوربین مداربسته انتقال سیگنال مانند تلویزیون به صورت پخش باز نمی باشد به همین دلیل به آن سیستم مداربسته می گویند. وظیفه دوربین مداربسته انتقال تصاویر ویدیوئی به مانیتور های اتاق امنیتی می باشد که با این کار تنها اپراتورها می توانند از این تصاویر استفاده کنند. با استفاده از دوربین مداربسته می توان به صورت 24 ساعته بر محل مورد نظر نظارت داشته باشید. دوربین به طور متوالی تصاویر را رصد و ضبط می‌کند. سپس تصاویر گرفته شده به دستگاه ضبط ارسال می کند و در نتیجه به مانیتور های مختلف برای مشاهده انتقال پیدا می‌کند.

مزایای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

اهمیت وجود دوربین و سیستم های مداربسته را هنگام راه اندازی یک تجارت و کار، نمی توان دست کم گرفت. با استفاده از دوربین مداربسته می توانید هزینه محافظت از محل کسب و کار و دارایی های خود را به حداقل برسانید. بررسی میزان هزینه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته خود بحث مجزا و متفاوتی است که در این مطلب نمی گنجد.

مزایای نصب دوربین مداربسته ارائه روند نظارتی قابل اعتماد و با کیفیت و بدون وقفه است. در ادامه به چند مزیت دیگر نصب دوربین مداربسته برای مشاغل مختلف و منازل مسکونی اشاره خواهیم کرد.

  • پیشگیری از سرقت و وقوع جرم
  • امنیت کارکنان
  • نظارت بر مناطق خصوصی و حساس
  • حفاظت در برابر دعاوی مسئولیت کاذب
  • نظارت در زمان حال
  • کاهش هزینه‌های امنیتی
  • نظارت بر کیفیت مناطق پرخطر

اقلام مورد نیاز در نصب دوربین مداربسته 

  1. دوربین مداربسته IP یا AHD یا HDCVI و…
  2. دستگاه ذخیره ساز تصاویر دوربین مداربسته ( NVR ویا DVR ) به تمامی تصاویر دوربین مداربسته بر روی این نوع دستگاه ها ضبط می شود
  3. هارد که تصاویر دوربین مداربسته از طریق DVR ویا NVR بر روی این قطعه یعنی هارد ذخیره می شود
  4. منبع تغذیه دوربین مداربسته که برق ۲۲۰ ولت شهر را به برق ۱۲ ولت تبدیل می‌کند زیرا دوربین های مدار بسته برق ورودی ۱۲ ولت می‌خواهند
  5. فیش BNC و یا سوکت شبکه چنانچه شما از دوربین های مدار بسته AHD استفاده می‌کنید از فیش BNC باید برای نصب دوربین مدار بسته استفاده شود اگر شما از دوربین های مدار بسته IP و یا تحت شبکه استفاده می کنید حتماً برای اتصالات آنها باید از سوکت شبکه و یا R645 استفاده شود.
  6. کابل RG59 در دوربین‌های مدار بسته AHD یا آنالوگ
  7. کابل شبکه Cat6 در دوربین های مداربسته ip
  8. داکت در سایزهای مختلف
  9. لوله در سایز های مختلف
  10. کابل برق در دوربین های مداربسته نیز وظیفه انتقال برق به دوربین را دارد.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید