تلفن voip

تلفن تحت شبکه ویپ

تلفن تحت شبکه ویپ

همه چیز درباره ی تلفن voip 

یکی از فناوری های نوظهوری که خیلی زود تمام ارتباطات تلفنی و انتقال صدا را تحت تاثیر خود قرار داد voip بود. از کاربردهای مهم راه اندازی سیستم تلفن تحت شبکه voip است که در ادارات، سازمان، مراکز تجاری… مورد استفاده قرار می گیرد.

Voip چیست؟

ویپ تکنولوژی است از زیر ساخت شبکه (IP) ، برای انتقال صدا که مخفف عبارت  voice over ip می باشد. آنچه که جالب است، این است که تلفن های voip می تواند کاملا به صورت مستقل از اینترنت در بستر LAN (شبکه های داخلی) شرکت ها و سازمان های مختلف قابل پیاده سازی است.

سیستم های قدیمی که تحت عنوان سانترال شناخته شده هستند، معمولا از خطوط مخابراتی برای انتقال صدا استفاده می کنند. این در حالی است که سیستم های تحت شبکه کاملا بر بستر اینترنت است و نیازی به کابل کشی های درون ساختمانی خاصی نیست.

تلفن voip

 

مزیت های تلفن voip

  • نصب آسان:

به دلیل اینکه این تلفن ها به محض اتصال به شبکه، کلیه ی تنظیمات مورد نیاز خودکار فعال می شود. لذا این امر باعث صرفه جویی در زمان و کاهش اشتباهات می شود.

  • کیفیت بالا:

سیستم های تلفن سنتی  به دلیل قدیمی بودن آن ها بسیار دارای نویز و صداهای آزار دهنده و قطع و وصلی هستند. اما تلفن های تحت شبکه voip به دلیل اینکه به صورت دیجیتالی سیگنال را ارسال و دریافت می کنندف دارای کیفیت بالاتری است که این کیفیت بر اساس میزان پهنای باند شبکه قابل تغییر است.

  • منعطف در جابه جایی:

با این تلفن های تحت شبکه شما به راحتی می توانید مکان خود را بدون اینکه حتی داخلی مورد نظرتون تغییر کند را جا به جا کنید.

  • دارای امکانات متنوع:

تلفن های ویپ دارای ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی هستند، مانند دفترچه تلفن، گزارش تماس ها ، ضبط مکالمات، کنفرانس صوتی، پیجینگ، و…

 کاربرد تلفن voip

  • کارشناسی:

تلفن ههای IP ارزان قیمت، دارای حداقل امکاناتس است که برای کارمندان عادی مورد استفاده هستند.

  • اپراتوری:

این تلفن ها  برای منشی ها، اپراتورها، مسئولین دفتر و کسانی که معمولا نیاز به دسترسی آسان به تمام داخلی ها دارند استفاده می شود.

  • تصویری ( ویدئو فون) :

برای برقراری تماس و کنفرانس های تصویری بین کاربران یک سازمان یا شرکت مورد استفاده است.

برندهای زیادی در جهان اقدام به تولید تلفن های ویپ کرده اند که بهترین آن ها عبارت است که :

Akuvox  (اکووکس) ،  Avaya  ( آوایا) ، Cisco (سیسکو) ، Mitel (میتل) و…  برای خرید مطمئن و راحت این تلفن ها می توانید از فروشگاه نت نتی خرید نمایید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید