اجرای کف کاذب اتاق سرور در اصفهان

اجرای کف کاذب اتاق سرور در اصفهان

اجرای کف کاذب اتاق سرور در اصفهان

اتاق سرور مکان بسیار مهمی است که تمامی داده‌ها، سرورها و سایر تجهیزات شبکه در آن نگهداری می‌شوند. کف کاذب یک شاخصه استاندارد در طراحی اتاق سرور یا مرکز داده است. کف های کاذب مزایای زیادی از جمله یک رویکرد ماژولار و انعطاف پذیر برای نحوه تغذیه، خنک کردن و حتی قرار دادن تجهیزات در فضای IT را به ارمغان می آورند. این سازه شامل یک پانل است که روی مجموعه ای از چهار پایه قرار می گیرد. که آن ها نیز به نوبه خود به یک سطح بتنی ثابت می شوند. نتیجه یک کف ساختاری مرتفع است که بخش های IT از جمله کابینت سرور (Rack)، سیستم های UPS و سیستم های خنک کننده روی آن قرار می گیرد.

کف کاذب اتاق سرور انواع مختلفی دارد. شرکت نت گستر فراز البرز دارای سال ها تجربه در زمینه طراحی اتاق سرور و عرضه و اجرای کف کاذب مراکز حساس می باشد. انواع کف کاذب عبارت اند از:

  • کف کاذب سبک
  • کف آلومینیومی
  • کف های کاذب فولادی

مزایای کف کاذب

برای اتاق سرور و مرکز داده (دیتا سنتر) چندین مزیّت وجود دارد. ناحیه خالی زیر کف، فضایی را فراهم می کنـد که از طریق آن میتوان زیرساخت اتاق سرور، کابل کشی و لوله کشی شامل: سیم کشی برق، سیم کشی کابل های مخابرات، سیم کشی امنیتی و اجزای سیستم تهویه مطبوع را از طریق آن مسیریابی کرد. استفاده از پانل های کف با اندازه‌های استاندارد، کار چیدمان اتاق، جابجایی یا اضافه کردن تجهیزات در آینده را آسان‌تر می‌کند. پانل ها را میتوان به راحتی بلند کرد تا به اتصالات زیر کف دسترسی پیدا کرد. همچنین میتوان پانل های اضافی را به قسمت دیگری از ساختمان اتاق سرور اضافه یا منتقل کرد.

کف کاذب اتاق سرور
هنگام طراحی اتاق سرور باید هم به میزان جریان هوای موجود در سطح بالا و جریان هوا در زیرسازی کف توجه شود. کانال هوای تعبیه شـده در زیر کف باید با تغییرات فشار هوا (فشار تفاضلی) و با نشتی محدود یا عدم نشتی در اتصالات پانل مناسب باشـد. این موارد عوامل مهمی در طراحی کلی و کیفیت نصـب کف و درجه فشـار psa) 35-25 بالا یا pas 15-7 پایین) سیستم تهویه مطبوع نصب شـده هستند. در یک محیط تهویه مطبوع با فشار بالا، نئوپرن- نوعی لاستیک مقاوم در برابر گرما و سرما – یا واشرهای مشابه را می توان در لبه پانل های کف نصب کرد تا درزگیری بطور مناسبی صورت پذیرد. جریان هوا از کف به فضای اتاق معمولاً از طریق پانل‌های کف دریچه‌دار مدیریت می‌شود.

استاندارد اجرای کف کاذب اتاق سرور در اصفهان

همان طور که اشاره شد، اتاق سرور یکی از مراکز بسیار حساس به شمار می‌آید که تجهیزات الکتریکال و سرور‌های زیادی در آن نگهداری می‌شود. از این رو نمی‌توان از هر کف کاذبی در این مکان‌ها استفاده کرد. کف کاذبی که در اتاق‌های سرور مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکسری استاندارد‌‌های خاص باید داشته باشند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده ایم:

  • آنتی استاتیک: الکتریسیته ساکن جزو مواردی است که در مراکز داده و اتاق‌های سرور مبحث بسیار مهمی است. این جریان ناخواسته سبب آسیب رساندن به تجهیزات برقی می‌شود. کف کاذب آنتی استاتیک اتاق سرور باعث می شود تجمع الکتریسیته ساکن به حداقل برسد و به حذف آن کمک می کند.
  • مقاومت تایل‌ها و پایه‌ها در برابر وزن وارد شده تجهیزات: درون اتاق سرور ممکن است یک یا چند رک قرار گرفته باشد و هر رک با توجه به اندازه و ابعادی که دارد ممکن است وزن بالایی داشته باشد. بنابراین یک کف کاذب استاندارد باید قابلیت تحمل وزن وارد شده تهجزات اتاق سرور را داشته باشد.
  • برخورداری از کیفیت بالا: متریال کف کاذب باید از کیفیت خوب و بالایی برخوردار باشد و همچنین عایق رطوبت باشد. طبق استاندارد کف‌های کاذب علاوه بر موارد گفته شده باید عایق حرارت نیز باشند.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید