راه اندازی ویپ در اصفهان

راه اندازی ویپ در اصفهان

راه اندازی ویپ در اصفهان

VoIP (Voice over Internet Protocol) به معنای “صدا از طریق پروتکل اینترنت” است. VoIP یک فناوری است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از اینترنت با بستر شبکه، تماس‌های تلفنی را برقرار کنید. در جایی که سنتی‌ترین روش برای برقراری تماس‌های تلفنی از طریق خطوط تلفن معمولی (تلفن آنالوگ) استفاده می‌شود. VoIP از شبکه‌های داده مبتنی بر اینترنت برای انتقال صدا استفاده می‌کند.

با استفاده از VoIP، صدا به صورت دیجیتال تبدیل می‌شود و به صورت بسته‌های داده‌ای از طریق شبکه‌های TCP/IP (پروتکل کنترل انتقال/پروتکل اینترنت) انتقال می‌یابد. این بسته‌های داده سپس در مقصد تجزیه و تحلیل می‌شوند و به صورت صوتی بازسازی می‌شوند. این فرایند تبدیل و انتقال داده صوتی به کمک شبکه‌ های داده‌ای از مزایای اصلی VoIP است.

راه اندازی قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته به کمک سیستم ویپ :

یکی دیگر از مزایای راه اندازی ویپ در اصفهان  در سازمان ، امکان راه اندازی برخی قابلیت‌ها و امکانات ویژه روی این نوع از مراکز تلفنی می‌باشد . برخی از این قابلیت‌ها عبارت است از :

  • اعلام کد کارشناس یا اپراتور شرکت
  • قابلیت نظرسنجی از مشتریان سازمان
  • قابلیت تماس خودکار و ارسال پیام‌های صوتی
  • پخش پیام خوش‌آمد گویی برای مخاطبان سازمان
  • مدیریت کاملا انعطاف‌پذیر تماس‌ها به کمک اعمال محدودیت بر اساس سیاست‌های سازمان
  • برقراری ارتباط و کنفرانس به صورت تصویری
  • ضبط مکالمات به صورت پیشرفته و کاملا انعطاف‌پذیر
  • ساخت تلفن گویا به صورت چند مرحله‌ای و انعطاف‌پذیر
  • ….

تفاوت سیستم ویپ و تلفن­ آنالوگ

تلفن های آنالوگ اولین سیستم هایی بودند که در سازمان ها مورد استفاده قرار می گرفتند. در این بخش می خواهیم به بررسی تفاوت سیستم ویپ و تلفن آنالوگ بپردازیم.

 تلفن­ آنالوگ

تلفن­‌ آنالوگ، یک سیستم ارتباطی بسیار ساده است که امواج به صورت کاملا اولیه ارسال و دریافت می­‌شود. سیستم تماس و کارایی تلفن‌­های آنالوگ بر اساس سیگنال و امواج مخابراتی است. کار اصلی این سیگنال تبدیل صوت به پالس است. تلفن‌های آنالوگ ویژگی‌های ساده و محدودی دارند و برای استفاده در منزل مناسبند.

سیستم تلفن ویپ

سیستم تلفن ویپ یا تلفن­‌های دیجیتال که بر روی دستگاه‌­های آنالوگ ست می‌­شوند. تلفن­‌های دیجیتال، سیگنال­‌های ناشی از امواج صوت را می‌­شکند و به اعداد صفر و یک تبدیل می­‌کند. این سیستم به علت ساختار محکمی که دارد می‌تواند هر خطایی که در هنگام ارسال و دریافت مواجه شود اصلاح کند که این عامل، تاثیر بسزایی در وضوح و کیفیت صدا خواهد داشت.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید