پیاده سازی ویپ

پیاده سازی ویپ

پیاده سازی ویپ در اصفهان

ویپ یا تلفن تحت شبکه یا ip تلفن نوعی سیستم ارتباطی نوین است که مجموعه های خدماتی از آن برای تسهیل ارتباطات خود استفاده می کنند. پیاده سازی سیستم ویپ قابلیت هایی از جمله ارسال و دریافت فکس، چندین تماس ورودی و خروجی، انواع ماژول های ارتباطی و … را در اختیار سازمان ها قرار می دهد. اما تمامی این امکانات در سایه راه اندازی درست سیستم به دست خواهند آمد. پیاده سازی سیستم voip یک عملیات چند بعدی است که نیاز به دانش بالایی در حوزه های شبکه، نرم افزار و حتی برنامه نویسی دارد.

پیش از هر چیز نیاز به شبکه داخلی یا LAN است تا فعالیت های سیستم در بستر آن انجام شوند. بسته به پروتکل مورد استفاده، نیاز به برخی تجهیزات سخت افزاری و برنامه های نرم افزاری نیز خواهد بود. همچنین برای همگام سازی ویپ با اتوماسیون های اداری و سفارشی سازی آن هم نیاز به تجهیزات و برنامه های ویژه ای می باشد. کارشناسان شبکه شرکت  نت گستر فراز البرز ضمن بهره مندی از دانش روز دنیا و مهارت بالا، فرایند پیاده سازی سیستم ویپ را به شکل حرفه ای انجام می دهند.

هزینه پیاده سازی VOIP

بهتر است بدون هیچ گونه مقدمه‌ چینی به سراغ اصل مطلب برویم. در ادامه قصد داریم لیستی از تمام مواردی که شما باید در زمان راه اندازی VOIP (پیاده سازی ویپ در اصفهان) بابت آن‌ها هزینه پرداخت کنید را معرفی کرده و هر کدام را به طور خلاصه شرح دهیم.

  1. خرید خط تلفن: اولین مرحله در راه اندازی سیستم ویپ خرید خط تلفن است. با توجه به میزان بزرگی شرکت ها و سازمان ها می‌توانید از انواع مختلف خطوط تلفن استفاده کنید. خط‌ ها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می شود که عبارت است از: ۱- خط‌های آنالوگ معمولی (خط‌هایی که در منازل مسکونی نیز استفاده می‌شوند.) ۲- خط‌های سازمانی (خطوطی که امکان برقراری چندین تماس همزمان را با یک شماره تلفن در اختیار شما قرار می‌دهند.) در نظر داشته باشید که انتخاب خط تلفن مناسب در قدم اول می‌تواند هزینه های راه اندازی ویپ سازمان شما را به میزان زیادی کاهش داده و از طرف دیگر پایداری این سیستم تلفنی را افزایش دهد.
  2. آماده سازی زیرساخت شبکه: یکی دیگر از گام‌های اصلی برای دستیابی به سیستم تلفنی VOIP آماده‌سازی زیرساخت شبکه می‌باشد. سیستم‌های تلفنی VOIP از بستر شبکه سازمان برای برقراری ارتباطات تلفنی استفاده می‌کنند.
  3. خرید تجهیزات مورد نیاز VOIP: خرید تجهیزات مورد نیاز یکی دیگر از گام هایی است که باید در راه اندازی ویپ به آن توجه کرد مانند: سرور، سوییچ، تلفن، گیتوی و … . اصولا تهیه تجهیزات ذکر شده بر عهده شرکتی است که قصد دارید مسئولیت راه اندازی سیستم VOIP سازمان خود را به آن‌ها بسپارید.
  4. هزینه نصب و راه اندازی VOIP: آخرین گام و آخرین هزینه راه اندازی سیستم تلفنی VOIP جامع، هزینه‌های مرتبط با راه اندازی سیستم VOIP و تنظیمات نرم‌افزاری می‌باشد.

مزایای پیاده سازی ویپ 

راه اندازی voip شامل ویژگی‌ها و قابلیت‌های گسترده‌ای می‌باشد که شرکت‌ها بنا به نیازها و اهداف خود می‌توانند از هر یک از امکانات آن استفاده کنند:

  •  مدیریت کامل تماس‌های ورودی و خروجی با راه اندازی voip
  • برخورداری از صندوق صوتی و ارسال و دریافت فایل
  • راه اندازی منشی تلفنی و کاملاً خودکار
  • صف انتظار، ضبط مکالمات، ارسال و دریافت فکس
  • تهیه ریز مکالمات کارمندان از ارتباطات داخل سازمانی
  • امکان راه اندازی سیستم تلفن گویا برای مشتریان
  • توانایی ضبط مکالمات ورودی و خروجی
  • پیاده سازی ارتباطات گروهی مانند ویدئوکنفرانس در راه اندازی voip
  • انتقال و یا هدایت تماس‌های سازمانی به موبایل و یا دیگر خطوط
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید