دوربین مداربسته اصفهان

دوربین مداربسته اصفهان

دوربین مداربسته اصفهان

خرید انواع دوربین مداربسته اصفهان

انواع دوربین مداربسته در بازار موجود است که با هر کدام تکنولوژی متفاوتی دارند. با توجه به تکنولوژی به کار رفته هرکدام از این دوربین ها در مکان های مختلفی استفاده می شوند. خرید دوربین مدار بسته باید با توجه به نیاز و هدف خریدار انجام شود. چرا که ممکن است با انتخاب اشتباه هدف خریدار از نصب دوربین مدار بسته تامین نشود. یا با انتخاب اشتباه، با افزایش قیمت دوربین مداربسته رو به رو شود. به طور کلی دوربین مدار بسته از نظر نوع تکنولوژی به سه دسته ی زیر تقسیم می شوند :

دوربین مدار بسته آنالوگ معمولی:

در واقع دوربین مدار بسته آنالوگ اولین و قدیمی ترین نوع دوربین است. از مزایای دوربین مدار بسته آنالوگ میتوان به اندازه کوچک، قیمت کم و راحتی نصب اشاره کرد . به همین دلیل این نوع دوربین انتخابی مناسب برای محل های کوچک یا کاربرهای خانگی است. تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها قدیمی است و میتوان گف که استفاده از آن ها منسوخ شده است.

دوربین مدار بسته آنالوگ HD:

فناوری آنالوگ HD یک تحول بزرگ در سیستم های آنالوگ در سال های اخیر بود. مهم ترین تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ HD افزایش وضوح و رزولوشن تصاویر ضبط شده است. درواقع در این دوربین ها به راحتی چهره ی افراد قابل تشخیص و شناسایی است. همه ی انواع دوربین مدار بسته HD قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1080*1920 را دارند. با توجه به تفاوت قیمت اندک با دوربین های آنالوگ معمولی و افزایش وضوح تصاویر نسبت به آنها، دوربین های HD گزینه مناسبی برای کاربران خانگی و هم تجاری می باشند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه:

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا دوربین ip در بستر شبکه کار می کنند. این نوع دوربین دارای قابلیت تنظیم آدرس ip روی می باشد. با استفاده از این تکنولوژی می توان از طریق شبکه یا اینترنت تصاویر ثبت شده دوربین را دریافت و مشاهده کنید.

برای راه اندازی دوربین مدار بسته ip به یک سوئیچ نیاز است. که مسئول ارتباط بین دوربین ها و سیستم اتصالی است. با توجه به امکانات، قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه از مدل های دیگر بیشتر است که بیشتر در مکان های مهم یا پروژه های بزرگ استفاده می شود. از مزایای این نوع دوربین میتوان به نصب آسان و کنترل از راه دور اشاره کرد . البته این نوع سیستم ها معایبی چون قیمت بالا و امکان هک شدن دوربین ها را نیز دارد.

دوربین‌های مداربسته از نظر ظاهر

  1. دوربین‌های مداربسته Bullet: این دوربین‌ها ظاهری مکعب مستطیل یا استوانه‌ای‌ شکل دارند که برای نصب در محیط بیرونی ساختمان مناسب هستند.
  2. دوربین‌های مداربسته PTZ: این نوع دوربین دارای قابلیت چرخش 360 درجه دارند. به همین دلیل می‌توانند فضای وسیعی را تحت پوشش خود قرار دهند. این نوع دوربین، دوربین‌های PTZ یا اسپیددام نام دارند. قابلیت چرخش، زوم در تصاویر و فوکوس (دقت) در این دوربین‌ها قابل تغییر است.
  3. دوربین‌های مداربسته Dome: این دوربین‌ها نمایی گنبدی شکل دارند و برای نصب شدن به سقف مناسب هستند. از این دوربین‌ها در منازل، مترو، اداره‌ها و… استفاده می‌شود.
  4. دوربین‌های مداربسته Box: دوربین‌های مکعب مستطیل شکل که لنز آنها به طور جداگانه به دوربین آن متصل می‌گردد. این دوربین‌ها در موارد صنعتی کاربرد دارند.
  5. دوربین مداربسته چشم ماهی: این دوربین‌ها همانند چشم ماهی هستند و تصاویری 360 درجه را به ثبت می‌رسانند. ارتفاع این دوربین‌ها بسیار حائز اهمیت است.
  6. دوربین‌های مداربسته مینیاتوری: این دوربین‌ها به دلیل اندازه کوچکشان برای استفاده مخفی در یک مکان بسیار مناسب هستند. نام دیگر این دوربین‌های مداربسته Pinhole است.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید