راه اندازی شبکه های کامپیوتری اصفهان

راه اندازی شبکه های کامپیوتری اصفهان

نصب و راه اندازی شبکه های درون سازمانی یکی از موضوعات حائز اهمیتی است که در این مقاله از شرکت نت گستر فراز البرز به آن پرداخته خواهد شد. همانطور که می دانید، استفاده از سیستم های رایانه ای امروزه باعث افزایش تسریع کارها و بهره وری بیشتر شده است. در نتیجه، نیاز به شبکه در سازمان ها احساس می شود. به همین جهت، همه سازمان ها با رعایت استانداردهای مربوط به نصب و راه اندازی و ایجاد شبکه های درون سازمانی می پردازند.

برای نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری باید نکات زیادی را در نظر داشت . از جمله اینکه محدوده و گستره شبکه ما در چه حدی است. همچنین تعداد سیستم ها و اعضا، نوع ارتباط بین آنها و لوازم و وسایل مورد نیاز برای نصب و راه اندازی شبکه از دیگر نکات مهم است. همانطور که قبلا گفته شد قبل از اقدام به نصب و راه اندازی شبکه باید ابتدا نقشه و طرح شبکه آماده شود. پس از طراحی شبکه باید به تهیه زیرساخت و سپس نصب و راه اندازی آن اقدام کرد. در این مقاله شما با خدمات نصب و راه اندازی شبکه در نت گستر آشنا می شوید.

اولین قدم در نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری مشخص کردن نوع سبکه بر اساس موقعیت فیزیکی و فاصله مکانی است. به طور کلی خدمات نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری بر اساس فاصله مکانی و موقعیت اجزا به دو دسته LAN و WANتقسیم می شوند. شبکه LAN یا شبکه محلی به شبکه ای گفته میشود که در یک محدوده جغرافیایی بسیار کوچک نظیر یک دفتر کار، یا یک شرکت انجام می شود.

حوزه های خدمات نصب و راه اندازی شبکه

برقراری ارتباط بین شعبه های مختلف سازمان

برای ایجاد ارتباط بین شعبه ها در شبکه داخلی سازمان، روش های مختلفی وجود دارد. ابتدا جوانب جغرافیایی بررسی می شوند و نیاز به پهنای باند بررسی می گردد. سپس بهترین مدل ارتباطی انتخاب می شود. در زیر چند مدل ارتباطی برای نصب و راه اندازی شبکه های درون سازمانی معرفی می شوند:

ارتباط بی سیم: در شبکه های بی سیم، می توانید پهنای باند مناسبی بین دو شعبه ایجاد کنید. همچنین، شما فقط برای نصب و راه اندازی هزینه دارید و هزینه ماهانه ندارید. این نوع ارتباط نیاز به دید مستقیم بین دو شعبه دارد.
ارتباط اینترانتی: این نوع ارتباط بر روی زیرساخت اینترنت مخابراتی برقرار می شود و هزینه ماهانه دارد. امکانات باید از طریق مخابرات امکان سنجی شوند و مرکز مخابرات باید تجهیزات مربوطه را داشته باشد.
ارتباط MPLS: این نوع ارتباط مشابه ارتباط اینترنت است، با این تفاوت که از پروتکل ارتباطی MPLS استفاده می شود و هزینه های ماهانه متفاوت است.
ارتباط اینترنتی: در این روش نصب و راه اندازی شبکه های درون سازمانی، ارتباط بر روی اینترنت برقرار می شود. و ارتباط مناسب و تونل های امن ایجاد می گردد.