پشتیبانی سرور اچ پی در اصفهان

پشتیبانی سرور اچ پی در اصفهان

 پشتیبانی سرور اچ پی در اصفهان

سرور یک دستگاه تخصصی یا دستگاه با مجموعه ای خاص از برنامه هایی است که خدمات مختلفی را بر روی سخت افزار سرور ارائه می دهند، این نرم افزار بر اساس درخواست های مشتری خدمات مختلفی ارائه می دهد. اما “خدمات سرور” چیست؟ یک سرور می تواند ویژگی های مختلفی نظیر دسترسی متمرکز به اطلاعات، منابع، داده های ذخیره شده و سیستم مسیریابی را فراهم کند، سرور مانند شبکه سرویس گیرنده / سرور عمل می کند، زیرا سرور و کلاینت با هم برای تکمیل فرآیند عمل می کنند. سرور با نوع و اندازه های مختلف برای تسهیل کارهای مختلف می باشد.

انواع سرور

همه ی کسب و کارها برای راه اندازی شبکه و پیاده سازی سرویس های مختلف نیاز به سرور دارند و نیاز دارند سرور متناسب با نیازهای خود را انتخاب و خریداری کنند. انواع مختلفی از سرور های شبکه هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد و امکانات , تولید و در بازار موجود هستند که با توجه به نوع خریداری شده قابلیت ها و امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند. سرورها از نظر ظاهری عبارتند از :

  • شرح وظایف کارشناس امنیت اطلاعات و شبکه

        سرور ایستاده یا Tower : این نوع از سرور ها ایستاده هستند و تمامی اجزای سرور مانند CPU , مادر برد , منبع تغذیه و … را در خود جای داده اند و قابل ارتقاء می باشند.

  • null

    سرورهای Rack Mount : این مدل به گونه ای طراحی شده است که برای جای گیری در رک مناسب می باشد. از فواید این سرورها استفاده بهینه از فضا , مدیریت متمرکز , گسترش پذیری و … می باشد.

  • null

    سرور های تیغه ای یا Blade : این نوع از سرور شبکه در قفسه های پره دار جایگذاری می شوند وفضای کمی را اشغال می کنند. در عوض قدرت پردازش بیشتری دارند و مصرف برق کمتری نیز دارند.

انواع سرور از نظر ارتباطات

تا به اینجا با ماهیت سرور آشنا شدیم. حالا بهتر است انواع سرور از نظر نوع ارتباطی را بشناسیم تا در تصمیم گیری های خود در راه اندازی شبکه های مختلف بهترین تصمیم را بگیریم.

سرور شبکه : اگر شما یک ‌شبکه ‌داخلی داشته باشید که این سرور تنها وظیفه ارائه سرویس به این شبکه را داشته باشد. به آن سرور تحت شبکه میگوییم این سرور نیاز های کلاینت های داخل شبکه را برآورد میکند همچنین آنها را مدیریت میکند.

از سرور های تحت شبکه برای اداره ها و سازمان ها استفاده میکنند. برای مثال یک بیمارستان ، یک دانشگاه ، یک شرکت همه و همه برای ایجاد شبکه خود از سرویس تحت شبکه استفاده میکنند

سرور اینترنت : زمانی که یک سرور شبکه از طریق شبکه جهانی اینترنت با کلاینت ها و دیگر سرور ها در ارتباط است به آن سرور اینترنت میگویی. این سرور ها جزو دسته سرور هایی هستند که تمام روز روشن هستند و نیاز است سیستم های قدرتمندی داشته باشند.

شرکت نت گستر فراز البرز ارائه دهنده انواع خدمات شبکه , پشتیبانی شبکه امنیت شبکه , پسیو شبکه و … می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 03132205089 در روز های کاری تماس بگیرید. و با کارشناسان ما مشورت کنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید